رفتار حرفه‌ای در محل کار
نوشته شده توسط : مژده

داشتن اخلاق و رفتار حرفه‌ای یکی از صفات برجسته‌ی هر شخصی است که در سازمانی مشغول به کار است. رفتار حرفه‌ای یعنی همکاری کردن با اعضای سازمان، متعهد بودن، مسئولیت‌پذیری، قابل اعتماد بودن، دوری از حاشیه و خیلی صفات مثبت دیگر که باعث موفقیت و پیشرفت شخص و سازمان می‌شود. هر سازمانی که نیروهایی با رفتار حرفه‌ای در محل کار دارد همیشه از بقیه‌ی سازمان‌ها موفق‌تر است، چرا که یک گروه متعهد و حرفه‌ای در راستای اهداف و توسعه سازمان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

 

تعریف رفتار حرفه‌ای

اخلاق کار، یعنی متعهد شدن ذهنی، روانی و فیزیکی فرد برای رسیدن به اهداف عالی سازمان و توسعه هرچه بیشتر آن است. اخلاق حرفه‌ای یکی از حوزه‌های اخلاق است که می‌خواهد به مسائل اخلاقی در حرفه‌های گوناگون پاسخ داده و اصولی خاصی را به تصویر بکشد.

منظور از اخلاق حرفه‌ای این است که افراد داوطلبانه و براساس ندای وجدان و فطرت خویش قوانین حرفه‌ای بودن را رعایت کنند حتی زمانی که الزام خارجی یا مجازاتی برای فرد وجود نداشته باشد. کسانی که از هنجارهای رفتار حرفه‌ای پیروی می‌کنند باعث جلب توجه همکاران و کارفرما نسبت به خود می‌شوند و در نتیجه امکان ارتقاء و موفقیت و پیشرفت شغلی در آن‌ها بیشتر می‌شود.

 

افراد حرفه‌ای در محل کار، چه ویژگی‌هایی دارند؟

مجموعه‌ای از ویژگی‌های اخلاقی مانند خوش اخلاقی، صداقت، قابل اعتماد بودن و … باید در محل کار رعایت شود تا مدیر و همکاران بتوانند به عنوان یک شخص حرفه‌ای به شما نگاه کنند. گاهی ما در محل کار نمی‌توانیم کنترلی بر خشم و عصبانیت خود داشته باشیم که این یکی از نکته ضعف‌های هر کارمندی محسوب می‌شود.

 

 برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی می توانید از تقویم آنلاین  استفاده کنید.

 

رفتار حرفه ای

به دیگران احترام می‌گذارند

داشتن اخلاق خوب در هر شغلی باعث می‌شود همکاران را جذب خود کرده و محل کار را برای خودتان محیطی آرامش بخش کنید. احترام یعنی مراعات کردن و احترام قایل شدن برای ارزش‌ها، نجیب بودن، داشتن وقار و محترم شمردن همه‌ی مردم است. سعی کنید با روی گشاده وارد محل کار خود شوید با همکاران خود سلام و احوالپرسی کنید و همیشه لبخند ملایمی داشته باشید.

وقتی با عصبانیت و پرخاشگری با همکاران برخورد کنید نمی‌توانید عضو خوبی در جلسات گروهی برای پیشبرد اهداف سازمان باشید.

 

منبع:

https://blog.yar.cloud/%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87%e2%80%8c-%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d9%84-%da%a9%d8%a7%d8%b1/





:: برچسب‌ها: استخدامی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: